11 fantastische dagen op de Galapagos eilanden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mika M - WaarBenJij.nu 11 fantastische dagen op de Galapagos eilanden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mika M - WaarBenJij.nu

11 fantastische dagen op de Galapagos eilanden

Blijf op de hoogte en volg Mika

17 September 2015 | Ecuador, Quito

Van Quito vliegen we op 4 september naar de galapagos eilanden zonder retour ticket, want we weten nog niet hoe lang we zullen blijven. Op het vliegveld van Quito blijkt dat we wel een retour hadden moeten hebben en dat enkeltjes alleen voor locals zijn. Met een schatting van het aantal dagen dat we zullen blijven mogen we toch door.

Op galapagos verblijven we eerst op Santa Cruz. Wat ons opvalt is dat het leven hier duur is, veel duurder dan in Quito. Het eiland Santa Cruz bezoeken we met een taxi. We komen langs een schildpadden opvang, kraters, lava tunnels en eindigen op tortuga bay, waar we geen tortugas (schildpadden) zien, maar zwarte zee leguanen die fijn poseren voor onze camera's.

Na Santa Cruz bezoeken we Isla Plazas. Daar komen de zeeleeuwen wel erg dichtbij en spotten we ook kleintjes. Onze gids leidt ons langs verschillende vogels, gele leguanen en heel veel zeeleeuwen. Na het bezoek aan dit eiland gaan we snorkelen in de buurt en zien we voor het eerst White tip reef sharks. Ze zijn tussen de één en twee meter groot en zwemmen letterlijk om ons heen met een hele groep in ondiep en helder water. Dit was echt heel vet om mee te maken! Ook hebben we grote vissen gezien met lelijke tanden, best cool!

San Cristobal is onze volgende bestemming. Hier struikel je letterlijk over de zeeleeuwen en moet je uitkijken of het bankje langs de pier al niet bezet is door een slapende zeeleeuw. Op San Cristobal doen we ook een rondrit over het eiland, dit keer met gids. Helaas sprak de gids geen Engels, maar een stel dat met ons mee ging kon alles voor ons vertalen, super lief! Op San Cristobal gaan we snorkelen bij de Kicker Rock. Vanuit de boot zien we blue footed boobies (blauwe Jan van Genten). En in het water zien we spotted eagle rays, een zeeschildpad en veel vissen. Wauw!

Vanaf San Cristobal gaan we terug naar Santa Cruz. Het vervoer tussen de eilanden gaat per ferry (lees speedboot). Naast misselijk makend, was het toch ook best cool op zo'n boot, want we zagen dolfijnen achter onze boot in de golven springen!

Op Santa Cruz terug besluit sharon een duik excursie te boeken naar Seymour en Daphne. Ik mag voor een klein prijsje mee om te snorkelen met privé gids. Naast heel veel vis, zien we een manta ray voorbij komen. Die was zo onvoorstelbaar groot dat er eigenlijk geen woorden zijn die kunnen beschrijven wat ik daar heb gezien en ervaren.. En alsof dat nog niet genoeg was kwamen er nog twee zeeleeuwen met ons zwemmen! In het water was ook weer veel vis, een aantal haaien te zien en prachtige zeesterren.

Onze laatste bestemming is Isabella. Deze trip deden we met een tweedaagse tour waarin werkelijk alles anders liep dan afgesproken, maar toch hebben we ook hier een leuke tijd gehad. Van koorddansen onder een meega sterrenhemel tot peentjes zweten tijdens de vulkanen wandeling en traantjes laten op de route naar the wall of tears. Op Isabella hebben we ook pinguins en flamingos gezien :) Het was geweldig! ♡♡♡
Mika

Actief sinds 13 Aug. 2015