Huacachina en Colca Canyon! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Mika M - WaarBenJij.nu Huacachina en Colca Canyon! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Mika M - WaarBenJij.nu

Huacachina en Colca Canyon!

Blijf op de hoogte en volg Mika

11 Oktober 2015 | Peru, Arequipa

Vanaf de amazone, Iquitos, zijn we doorgereisd naar Ica. Vlakbij Ica ligt Huacachina, een kleine oase in de zandduinen. Hier zijn we gaan sandboarden, wat best cool was en nog aardig lukte ook! Smiddags konden we mee met een sandbuggy die scheurde over de zandduinen waarbij we elke keer los van onze stoelen kwamen. Ook mochten we sandboarden, maar dan wel op onze buik omdat het erg hard ging en soms ook best wel steil naar beneden ging. De tour sloten we af met een prachtige sunset die verdween in de zandduinen.

Vanaf Ica (Huacachina) reizen we naar de Colca Canyon in Arequipa. We boeken een tweedaagse hiking tour naar een van de diepste canyon ter wereld met 3.270 meter (meer dan twee keer zo diep als de grand canyon, maar niet zo steil). We vertrekken om 3 uur snachts vanuit Arequipa om op tijd in het canyon gebied aan te komen. Eerst spotten we condors (gieren), wauw wat zijn dit grote vogels. Ze kunnen wel een spanwijdte van meer dan 3 meter hebben! Na het condor spotten beginnen we aan onze tocht, een afdaling van 3.300 m boven zeeniveau naar 2.100 m boven zeeniveau. De rest van de dag lopen we op een rechter pad richting de oase waar we een nacht zullen verblijven. De oase ligt beneden tussen de bergen en bestaat uit primitieve hutjes voor de gasten. Ons dak is van riet en de ramen zijn van houten spijlen (er zitten geen echte ramen in natuurlijk). We hopen maar dat het droog blijft vannacht.. De volgende dag beginnen we om 5 uur met onze tocht terug naar het beginpunt. Dit betekent dat we ruim twee uur lang de berg op aan het wandelen zijn. De tocht was zo zwaar dat we ons soms even bewust moesten worden van het prachtige landschap om ons heen. Wat een immens grote bergen.. Op de terug weg zien we een aantal vulkanen, waarvan er eentje zelfs rookte. Wat een bijzondere ervaring was de Colca Canyon!
Mika

Actief sinds 13 Aug. 2015