Hola Quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mika M - WaarBenJij.nu Hola Quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mika M - WaarBenJij.nu

Hola Quito!

Blijf op de hoogte en volg Mika

02 September 2015 | Ecuador, Quito

Adiós Holland y hola Quito!

Gisteren in de ochtend vertrokken uit Amsterdam richting Quito, Ecuador. We hebben een heerlijke vlucht gehad met KLM. In het vliegtuig bleek dat ik en Sharon niet naast elkaar zaten, maar een aardige jongen wilde met ons ruilen, gracias! Na ruim 11 uurtjes vliegen zijn we geland op Quito.

Ons hostel hadden we al geboekt, waar we met de lokale bus naartoe wilden. Voor 2 dollar werden we naar het centrum gebracht waar we moesten overstappen.. maar op welke bus? In ons baby-Spaans hebben we aan locals de weg gevraagd. Eenmaal in een overvolle, maar dan ook echt OVERVOLLE bus bleek dat deze niet zelf stopte bij de halte die je moet hebben, logisch net als in Nederland, maar zonder stopknopjes of informatie over welke haltes we passeerden misten we onze stop..

Dan maar de bus uit en bij een hotel de weg vragen, misschien spreken ze Engels! Helaas niet, maar de man was erg behulpzaam. We mochten wifi gebruiken en hij belde een taxi voor ons. Blijkbaar zaten we nog 45 minuten met de auto af van het hostel. Echter kon de taxi chauffeur voordat we instapten het adres niet vinden en reed weg. We liepen terug naar de bussen, maar de bus die we moesten hebben reed ons voorbij.. Gelukkig lukte het een taxi aan te houden die het adres wel kende. Hij bracht ons bij het hostel waar we na 3uur rondrijden en lopen in Quito eindelijk aankwamen.

Ons hostel is fijn (Hostal Chicago), er wordt Engels gesproken, de kamer is goed en er is wifi. Het ligt in el centro historica van Quito. Vandaag zullen we de buurt verkennen en bekijken wat de opties zijn voor de Galapagos eilanden.

Hasta luego!
Mika