Verrassend Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mika M - WaarBenJij.nu Verrassend Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mika M - WaarBenJij.nu

Verrassend Quito

Door: Puck

Blijf op de hoogte en volg Mika

04 September 2015 | Ecuador, Quito

Verrassend Quito

Alweer twee hele dagen in Quito erop zitten. De stad (en ook het land) waar we niet te veel van verwacht hadden, maar waar wat we mee zouden pakken op weg naar de galapagos, bleek een verrassing. Wat een bijzondere stad tussen de bergen en vulkanen, met steile straten en scheve huizen, chaos in het verkeer maar vriendelijke mensen die hardnekkig Spaans tegen je blijven praten ook al maak je duidelijk dat je het niet begrijpt. Onze beenspieren worden goed getraind met alleen al het lopen door de stad. Gisteren de oude stad verkend met mooie gebouwen, pleinen en kathedralen. Lekker ecuadoriaans eten geproefd (ontbeten met churros, love it). S middags opnieuw een poging gewaagd met de lokale bussen, dit keer wel meer succes naar de evenaar gereden. Voor 25 ct scheur je de stad door in bussen waar mensen in en uit springen omdat de bus niet langer bij een halte stopt dan 2 sec. De reggeaton muziek konden wij ook erg waarderen! Na de evenaar bezocht te hebben door gereden naar de puluhua krater, waar we opnieuw een steile weg naar boven moesten klimmen. Maar wat een indrukwekkend uitzicht! En heel bijzonder dat we daar als enige toeristen waren... Onder de krater maar nog steeds in the middle of nowhere konden we heerlijk genieten van een sangria in het zonnetje, wat een heerlijke dag.

Vandaag zijn we met de teleferiQo kabelbaan naar 4km hoogte afgereisd. Net voordat we boven waren bleef de kabelbaan natuurlijk nog een tijdje 'stil' hangen (lees: heen en weer slingeren), maar het uitzicht boven was amazing! We besloten om de uitkijkpunten af te gaan en voor we het wisten liepen we van steile bergtop tot steile bergtop. Als we dit hadden geweten hadden we onze bergschoenen wel aangedaan. Elke meter hoger was weer een mooier uitzicht en bracht ons tot de pichincha vulkaan. Ongeveer 2.5-3 uur steile paden omhoog geklommen, maar het uitzicht was totally worth it!

Bedankt Quito, morgen eens zien wat de galapagos voor ons in petto heeft!
Mika

Actief sinds 13 Aug. 2015